Die nördliche Hälfte des Tunnels mit einer Länge von 4.373 Metern befindet sich auf österreichischem Gebiet, somit gehören 3.603,5 Meter zu Slowenien. Der Tunnel ist bis auf zwei Bögen im Bereich der Tunnelportale gerade. Vom Nordportal auf 626 Meter über Adria steigt die Trasse mit 3 Promille über eine Strecke von 3.768 Meter. Am Scheitelpunkt auf 637 Meter über Adria befindet sich eine 250 Meter lange horizontale Strecke, bevor der Tunnel wieder auf 3.958 Meter mit einem Gefälle von 6 Promille zum Südportal fällt. Ursprünglich zweigleisig angelegt, ist er nach einer umfassenden Sanierung seit Juli 2021 nur noch eingleisig. The northern half of the tunnel with a length of 4,373 meters is on Austrian territory, so 3,603.5 meters belong to Slovenia. The tunnel is straight except for two arches in the area of the tunnel portals. From the north portal at 626 meters above the Adriatic, the route climbs at 3 per thousand over a distance of 3,768 meters. At the apex at 637 meters above the Adriatic there is a 250 meter long horizontal stretch before the tunnel drops again to 3,958 meters with a gradient of 6 per mille to the south portal. Originally designed to have two tracks, after extensive renovation it has only been single-track since July 2021. Severna polovica predora v dolžini 4.373 metrov je na avstrijskem ozemlju, Sloveniji torej pripada 3.603,5 metra. Predor je raven, razen dveh lokov v območju portalov predora. Od severnega portala na 626 metrih nad Jadranom se smer vzpenja s 3 promili na razdalji 3768 metrov. Na vrhu na 637 metrih nad Jadranom je 250 metrov dolg vodoravni odsek, preden se predor ponovno spusti na 3958 metrov z naklonom 6 promilov proti južnemu portalu. Prvotno je bil zasnovan za dvotirnost, po obsežni prenovi pa je od julija 2021 samo še enotirni. |
Quelle: Wikipedia, Karawankentunnel (Eisenbahn)
Source: Wikipedia, Karawanks Tunnel (railway)
Izvor: Wikipedia, Železniški predor Karavanke
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Südportal vom Bahnhof Jesenice (Foto: Wikipedia-Nutzer Ajznponar, Mai 2010) Southern portal from station Jesenice (Photo: Wikipedia-User Ajznponar, May 2010) Pogled na južni portal postaje Jesenice (Fotografija: Wikipedia uporabnik Ajznponar, maja 2009) |
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Blick ins Südportal vom Bahnhof Jesenice (Foto aus YouTube-Video von webasto, Mai 2009) View in southern portal from station Jesenice (Photo from YouTube video of webasto, May 2009) Pogled na južni portal postaje Jesenice (YouTube video od webasto, maja 2009) |
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Südportal nach der Eröffnung (Unbekannter Fotograf, 1906, Gemeinfrei) Southern portal after the opening (Unknown photographer, 1906, Public Domain) Južni portal po začetku (Znan fotograf, 1906, Javna last) |
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Lokomotiven der schmalspurigen Stollenbahn beim Bau am Südportal (Unbekannter Fotograf, 1904, Gemeinfrei) Locomotives of narrow tunnel railway construction at southern portal (Unknown photographer, 1904, Public Domain) Lokomotive iz ozkega gradnjo predora železnice na južni portal (Znan fotograf, 1904, Javna last) |
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Umgebung am Nordportal vom Bahnhof Rosenbach / Österreich (Foto: Herbert Pschill, Juli 1989) Environment at northern portal from station Rosenbach / Austria (Photo: Herbert Pschill, July 1989) Okolje na severnem vhodu od postaje Rosenbach / Avstrija (Fotografija: Herbert Pschill, julij 1989) |
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Zug am Nordportal fährt zum Bahnhof Rosenbach / Österreich (Foto: Robert Steiner, Wikipedia, April 2007, Gemeinfrei) Train at Northern portal goes to station Rosenbach / Austria (Photo: Robert Steiner, Wikipedia, April 2007, Public domain) Vlak na severnem portalu gre na postajo Rosenbach / Avstrija (Fotografija: Robert Steiner, Wikipedia, aprila 2007, Javna domena) |